Handelsbetingelser
Levering
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købelovens mangelsregler. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Nemsoftware vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Ved returnering og reklamation rettes henvendelse til: Nemsoftware, Finlandsgade 6, 9000 Aalborg. Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.
Når du vil returnerer en varer, så bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. Beskriv gerne så detaljeret som muligt, hvad du gjorde da fejlen opstod.
Refusion
Fortrydelsesret
Fortrydelse af en del af købet
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og måde den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Nemsoftware, Finlandsgade 6, 9000 Aalborg
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Nemsoftware og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Den dataansvarlige på Nemsoftware, Kenneth Stie, kundeservice@nemsoftware.dk
Som registreret hos Nemsoftware, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: Kundeservice@nemsoftware.dk
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Nemsoftware, finlandsgade 6, 9000 Aalborg
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)